رقابت ۲۵۰ چوخه کار در مسابقات ملی کشتی با چوخه شهر جدید آلماجق

رقابت ۲۵۰ چوخه کار در مسابقات ملی کشتی با چوخه شهر جدید آلماجق

شهردار آلماجق گفت: هم‌زمان با روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه، ۲۵۰ چوخه کار از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در گود شهر آلماجق موسوم به گود قدمگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند تا برترین‌های آنان در پنج وزن مختلف مشخص شوند.

رقابت ۲۵۰ چوخه کار در مسابقات ملی کشتی با چوخه شهر جدید آلماجق

به گزارش استارتاپ زنان خلاق از قوچان، مرتضی امینی عصر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات ملی کشتی با چوخه در شهر جدیدالتأسیس آلماجق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گود شهر آلماجق موسوم به گود قدمگاه بالغ‌بر ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قدمت داشته است که در سال گذشته پس از تأسیس این شهر و شهرداری، این گود مجدد احیا و برای دومین سال مسابقات کشتی با چوخه در این شهر برگزار شد.

وی بابیان اینکه ۲۵۰ چوخه کار از شهرهای مختلف خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این مسابقات شرکت کرده بودند، گفت: این رشته ورزشی دارای علاقه‌مندان زیادی بوده و استعدادهای فراوانی را در خود پرورش داده است بنابراین شهرداری آلماجق باهمت خیرین و بخش خصوصی به دنبال برگزاری همه‌ساله این مسابقات در شهر آلماجق است.

شهردار آلماجق ادامه داد: کشتی‌گیران در این دوره از مسابقات در پنج وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند که برای نفر اول سنگین‌وزن یک رأس اسب، نفر اول چهار وزن دیگر یک رأس گوساله و نفرات دوم و سوم همه اوزان یک رأس بره به عنوان جایزه در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم قوچان از این رشته ورزشی و حضور کم نظیر در این مسابقات بیان کرد: آلماجق دارای یک مرکزیت نسبت به شهرستان‌های مجاور بوده بنابراین توجه به این گود کشتی و اصلاح زیرساخت‌های آن برای حضور راحت و با آسایش مردم ورزش دوست از اولویت‌های شهرداری خواهد بود.

امینی بابیان این مطلب که قوچان در این دوره از مسابقات به‌عنوان تیم برتر شناخته شد و تیم‌های تربت‌جام و اسفراین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند، گفت: حسن گروهی از چناران در وزن ۶۶ کیلوگرم، حسن یوسفی از تربت‌جام در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی شاهوردیان از قوچان در وزن ۸۴ کیلوگرم، حامد میرزاپور از تربت‌جام در وزن ۹۶ کیلوگرم و علی بهرامی از کلات در وزن مثبت ۹۶ کیلوگرم توانستند با غلبه بر حریفان خود عنوان اول وزن‌های خود را به دست آورند.

شناسایی قریب به ۵۰۰ چوخه کار در خراسان رضوی

رئیس انجمن کشتی با چوخه خراسان رضوی نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در اقصی نقاط مختلف شهرهای استان و استقبال پرشور مردم از این ورزش، گفت: این مسابقات در شهرهای گرماب فیروزه، حکم‌آباد جوین و لایین کلات با استقبال پرشور ورزش دوستان روبرو شد و هفته آتی هم مسابقات بزرگ کشتی با چوخه جام سردار شهید بابامحمدرستمی در رهورد برگزار می‌شود.

مهدی شوشتری با تأکید بر این موضوع که نگاه انجمن کشتی با چوخه خراسان رضوی یک نگاه کمی و کیفی است زیرا این ورزش بر خواسته از مردم بوده و تمام مسائل مالی آن نیز توسط مردم و ورزش دوستان فراهم می‌شود، بیان کرد: باید برخی فرهنگ‌سازی‌ها در این ورزش که درگذشته وجود داشت اما امروز به فراموشی سپرده‌شده است نیز احیا و دوباره انجام بگیرد.

وی یادآور شد: نبود کارت بیمه ورزشی و ایجاد برخی مشکلات قضایی، ازجمله معضلات ورزشکاران این رشته ورزشی به شمار می‌رفت که انجمن کشتی با چوخه به دنبال رفع این مشکل درآمد و تاکنون بالغ‌بر ۵۰۰ چوخه کار شناسایی و دارای کارت بیمه ورزشی شده‌اند.

رئیس انجمن کشتی با چوخه خراسان رضوی با اشاره به معطل ماندن گود کشتی با چوخه قوچان و نگاه مثبت مسؤولین برای رسیدن این مسیر به مقصد نهایی، تصریح کرد: این مشکل شاید کلان بوده و قسمتی از آن به کمبودهای نقدینگی و ضعف در مدیریت‌ها باز گردد که امید می‌رود مشکلات در مسیر حل شود.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

دیدگاهتان را بنویسید