حجت‌الاسلام رستمی: قدرت بازدارندگی امروز کشور مرهون همت استعدادهای برتر است

حجت‌الاسلام رستمی: قدرت بازدارندگی امروز کشور مرهون همت استعدادهای برتر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به استعدادهای برتر آزمون سراسری خاطرنشان کرد: این بازدارندگی در عرصه‌های مختلف را همسالان شما در گذشته ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رستمی: قدرت بازدارندگی امروز کشور مرهون همت استعدادهای برتر است

به گزارش گروه سیاسی استارتاپ زنان خلاق، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین اختتامیه دومین رویداد ملی آینده روشن که شب گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت مشهد برگزار شد، از رتبه‌های برتر آزمون سراسری خواست تا شروع خوبشان را خوب هم به پایان برسانند و غرور این دستاورد باعث رکودشان نشود.

وی ضمن تأکید بر اهمیت پایان خوب برای شروع‌های خوب، لازمه آن را بهره‌مندی از راهنمای مشرف به مسیر و انتخاب‌های خوب و درست دانست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نمونه‌هایی از شروع‌های خیر با پایان‌های شر از صدر اسلام تاکنون افزود: آخرین نمونه، یکی از دوستان بود که در آمریکا مشغول تحصیل در مقطع دکترا می‌باشد و حین پروژه علمی‌اش متوجه شده بود بناست حاصل این پروژه مورد استفاده پنتاگون قرار گیرد، به همین خاطر تماس گرفته بود تا تکلیفش را برای ادامه آن بداند.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: بر این اساس برای طی مسیر با سلامت و اطمینان در زندگی، تحصیل و … همه ما نیازمند یک استاد راهنما هستیم که علم و آگاهی و توانی فراتر از ما داشته باشند و در این زمینه چه کسی بهتر از اهل بیت (ع) که راهنمای بشر به سوی خیر و سعادت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از لوازم پایان خوب، انتخاب‌های خوب است که هم حمایت و برکت الهی را در پی دارد و هم اتفاق‌های خوب را رقم می‌زند، به جوانان یادآور شد: بسیاری از اتفاقات خوب فعلی را پیشکسوتان یا همسالان شما با انتخاب‌های درست‌شان رقم زده‌اند و شما نیز می‌توانید مانند آن‌ها باشید.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به برخی از این اتفاقات که به پیشرفت چشمگیر کشور منتهی شده است، اشاره و ابراز کرد: روسیه‌ای که در دو جنگ جهانی یک طرف ماجرا بوده و بعد از آن نیز همواره یک طرف دنیا در مقابله با غرب و برخوردار از سلاح‌های مخوف بوده است، حالا مشتری سلاح‌های ایران است؛ ایرانی که دانشمندانش به خاطر خرید تجهیزات دانشگاهی توسط آمریکا زندانی می‌شوند.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: ایرانی که امروز فقط به همت دانشمندان خود در داخل کشور چهارمین کشور تولیدکننده دانش در حوزه نانو می‌باشد و با اینکه روزی محتاج سیم خارداربود، امروز به همت تهرانی‌مقدم‌ها، صادرکننده پهباد و موشک شده به حدی که نگرانی غرب را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه شهید تهرانی‌مقدم وقتی زیر و رو شدن شهرهای کشور با موشک‌های عراق را دید چون دلش برای این خاک و مردم می‌تپید، درصدد توانمندسازی صنایع موشکی برآمد، تصریح کرد: همچنین در اپیدمی کرونا که کشورهای بزرگ دنیا منتظر شکست ایران بودند و آمار تلفات کرونا در کشور همزمان با عدم اجازه رهبر انقلاب برای ورود فایزر به ایران را به سخره می‌گرفتند، امروز کجا هستند که شش نوع واکسن تولید ایران را ببینند آن هم در حالی که مدیر فایزر حاضر به مصاحبه درباره نتیجه علمی کارش نیست.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به استعدادهای برتر آزمون سراسری اشاره و خاطرنشان کرد: این بازدارندگی در عرصه‌های مختلف را همسالان شما در گذشته ایجاد کرده‌اند؛ شما هم ببنید چه باری می‌توانید از زمین بردارید و چه کار ماندگاری می‌توانید انجام دهید که در سنین بالا وقتی به مسیر طی شده خود نگاه می‌کنید، به جای حسرت خوردن، افتخار کنید.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: در محضر عالم آل محمد (ص)، انتخاب‌های بزرگ بخواهید و امام را واسطه اتفاقات بزرگ زندگی‌تان قرار دهید، بخواهید که عالمی مفید و مایه افتخار شوید، دانش و استعدادتان را در خدمت بشریت قرار دهید و سرباز امام زمان (عج) باشید.

یادآور می‌شود، دومین رویداد ملی «آینده روشن» با حضور بیش از هزار نفر از برگزیدگان آزمون سراسری از 26 بهمن تا 4 اسفند به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید