اهالی فرهنگ و هنر در تبدیل شعار سال به مطالبه و گفتمان عمومی مسئولند

اهالی فرهنگ و هنر در تبدیل شعار سال به مطالبه و گفتمان عمومی مسئولند

رئیس حوزه هنری فارس بر نقش اهالی فرهنگ و هنر در تبدیل شعار سال به یک مطالبه و گفتمان عمومی جهت نیل به هدف تاکید کرد و گفت: اهالی فرهنگ و هنر، خود تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و هنری هستند و در رونق تولید مسئولیت دارند.

اهالی فرهنگ و هنر در تبدیل شعار سال به مطالبه و گفتمان عمومی مسئولند

وحید نمازی در گفتگو با استارتاپ زنان خلاق در شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به نقش دستگاه‌های فرهنگی، هنری در کمک به تحقق شعار سال اظهار داشت: ایشان در سخنان خود در تبیین شعار سال “رشد تولید و مهار تورم” اشاره کردند که این شعار یک شعار صرفا اقتصادی نیست و در تفسیر این شعار، دستگاه‌های فرهنگی هنری استثنا نشده‌اند.

وی با تاکید بر نقش دستگاه‌های فرهنگی و هنری در تبدیل این شعار مهم به یک مطالبه و گفتمان عمومی عنوان کرد: یک شعار تا به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل نشود، به درستی اجرا نخواهد شد و یکی از ظرفیت‌های هنر، کمک کردن به تبدیل شعار سال به یک گفتمان عمومی است.

رئیس حوزه هنری فارس، با اشاره به تکلیف نهادهای فرهنگی در تحقق این موضوع اظهار کرد: گرچه حوزه فرهنگ و هنر هم در حوزه اقتصاد و تولید ذی‌نفع است و باید برای تحقق آن هرچه دارد را به کار بندد.

نمازی، با اشاره به وجود بیشترین تورم در حوزه کاغذ گفت: افزایش قیمت چاپ و نشر به دنبال افزایش شدید نرخ تورم در حوزه کاغذ یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه فرهنگ‌و هنر در سال گذشته بود.

وی افزود: همچنین در حوزه فیلم‌سازی نیز بیسترین تورم و افزایش قیمت را تجهیزات داشتیم که توان ما را که باید در این زمینه به‌روز باشیم به شدت کاهش داد و با مشکل رو به رو کرد، بنابراین این اتفاقات به رونق تولید در جامعه هنری هم اسیب وارد کرد و لذا مهار تورم و رونق تولید می‌تواند به جامعه هنری هم کمک جدی کند.

این مقام هنری، ادامه داد: تاثیر بر نرخ کاغذ و افزایش قیمت چاپ، سبب شد نشر کتاب با کاهش جدی مواجه شده به گونه‌ای که برخی از کتب زیر ۱۰۰ جلد به چاپ می‌رسند، یعنی این تورم بر چاپ، نشر، توزیع و عرًه کتاب نیز تاثیرگذار بوده است.

او با بیان اینکه جامعه هنری، خود جزء تولیدکنندگان آثار فرهنگی هنری محسوب می‌شوند اذعان داشت: این قشر نیز در حوزه رونق تولید و مهار توزم ذی‌نفع هستند و مسئولیت جدی دارند و باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و برای تحقق این شعار مهم همه توان خود را به کار گیرند. پایان پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید