زیر سقف تالار حافظ؛ شیرازی ها با «غریب» آشنا شدند/ بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز به ایستگاه پایانی رسید

زیر سقف تالار حافظ؛ شیرازی ها با «غریب» آشنا شدند/ بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز به ایستگاه پایانی رسید

بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز درحالی به کار خود پایان داد که شیرازی‌ها زیر سقف تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ به تماشای دو فیلم انتهایی نشستند و پس از دیدن فیلم « سینما متروپل» با «غریب» نیز آشنا شدند و از نمایش داستان آن لذت بردند.

زیر سقف تالار حافظ؛ شیرازی ها با «غریب» آشنا شدند/ بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش استارتاپ زنان خلاق از شیراز، بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز درحالی به کار خود پایان داد که شیرازی‌ها زیر سقف تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ به تماشای دو فیلم انتهایی نشستند و پس از دیدن فیلم « سینما متروپل» با «غریب» نیز آشنا شدند و از نمایش داستان آن لذت بردند.

محمدحسین لطیفی در دومین تجربه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس به سراغ زندگی شهید بروجردی رفته است تا با ساخت این اثر ادای دینی به شهیدی کند که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌نامند.

 

فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

بازیگران این برنامه بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک بودند و کارگردان نیز محمدحسین لطیفی می‌یاشد.

محمدحسین لطیفی تا به حال در کنار سریال‌هایی که تولید کرده، فیلم‌های مختلفی را نیز در سینما ساخته اما هنوز که هنوز است محبوب‌ترین و بهترین اثر او در سینما «روز سوم» محصول سال ۸۵ است. این فیلم آخرین روزهای مقاومت مردم خرمشهر در سال ۵۹ را به تصویر می‌کشید و جزو آثار به یاد ماندنی ژانر دفاع مقدس است.

در طول یک دهه اخیر بارها خبر ساخت فیلم یا سریالی درباره شهید محمد بروجردی منتشر شد و چهره‌هایی نیز به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده پروژه‌ها معرفی شدند اما هیچ کدام از آن‌ها به مرحله تولید نرسیدند تا این که دی‌ماه ۱۴۰۰ خبر سریالی به نام «غربت» درباره این شهید منتشر و محمدحسین لطیفی نیز به عنوان کارگردان آن معرفی شد اما مرداد امسال سازمان سینمایی مجوز ساخت فیلم «غریب» به تهیه‌کنندگی سازمان اوج و حامد عنقا را صادر کرد و این اثر در قالب فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید