زورآزمایی امروز دانش‌آموزان شهرکردی با دمای 25- درجه‌

زورآزمایی امروز دانش‌آموزان شهرکردی با دمای 25- درجه‌

صبح امروز دانش‌‌آموزان مقطع ابتدایی در شهرکرد در حالی ساعت 9 به مدرسه رفتند که هم سن و سالانشان در شهرستان‌های فارسان و بروجن با هوایی 5 درجه گرم‌تر در خانه ماندند.

زورآزمایی امروز دانش‌آموزان شهرکردی با دمای 25- درجه‌

به گزارش استارتاپ زنان خلاق از شهرکرد، زمستان امسال در چهارمحال و بختیاری با سرمای بی‌سابقه‌ای همراه است و بارها گزارش‌های هواشناسی از شهرکرد به عنوان سردترین مرکز استان در کشور نام برده است. بارش برف و برودت هوا در روزهای گذشته دوباره پای دانش‌آموزان را به «شاد» باز کرده و یا آنان را با یک ساعت تأخیر راهی مدرسه کرده است. در مواردی شهرستان‌های استان به صورت مجزا برای نحوه فعالیت مدارس تصمیم‌گیری می‌کنند. دیشب نیز به روال شب‌های اخیر آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اطلاعیه خود را مبنی بر آغاز فعالیت آموزشی مدارس استان با یک ساعت تأخیر منتشر کرد و ساعتی بعد فرمانداران فارسان و بروجن مدارس ابتدایی این ۲ شهرستان را تعطیل اعلام کردند. این در حالیست که طبق گزارش هواشناسی دمای صبح امروز بروجن و فارسان به ترتیب منفی ۲۰ و منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد بوده و دمای شهرکرد به منفی ۲۵ درجه رسیده است.

از طرفی سرمای بی‌سابقه در کشور، افت فشار گاز و نیاز مبرم به صرفه‌جویی باعث شد در روزهای پایانی هفته مدارس و سایر ادارات چهارمحال و بختیاری وسایل گازسوز را خاموش کنند تا گاز به هموطنان شمال کشور برسد. همین امر موجب یخ زدن آب برخی مدارس استان و زمان‌بر بودن گرم شدن کلاس‌ها شد و مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به وجود آورد. شرایط مذکور گلایه‌ والدین زیادی را از نحوه عملکرد ستاد تصمیم‌گیر در خصوص فعالیت مدارس به همراه داشته که امروز به اوج خود رسیده است. یکی از والدین در مصاحبه با خبرنگار فارس گفت: با تماسی که از مدرسه با بنده گرفته شد متوجه شدم فرزندم در سرویس بهداشتی مانده چون آب دستشویی‌ها یخ زده است. مادر دیگری از سرمای کلاس و بیمار شدن فرزندش گلایه داشت و پدر دانش‌آموز ۷ ساله‌ای می‌گفت: تمام خیابان‌ها یخ زده بود و سرویس مدرسه حاضر نبود تا خیابان بالایی شهر بیاید، مجبور شدم خودم فرزندم را به مدرسه برسانم اما در طول مسیر علاوه بر سرمای استخوان‌سوز دو سه باری به علت یخ‌زدن خیابان زمین خوردیم.

در این خصوص با مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری صحبت کردیم. وزارت‌خانه آموزشو پرورش تاکید دارد مجازی شدن کلاس‌ها آخرین گزینه باشد ارشاد شاهقلی گفت: با توجه به مجازی بودن مدارس در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی در ماه‌های اخیر به دلایل مختلف سطح علمی دانش‌آموزان به شدت افت کرده است. مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در ابلاغیه‌ای که از وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها شده تاکید شده است تا حد ممکن آموزش‌ها به سمت شاد نرود و مجازی شدن کلاس‌ها آخرین گزینه باشد. وی افزود: پیش از اعلام تاخیر در شروع مدارس یا مجازی شدن، این اداره استعلامات لازم را از اداره هواشناسی، راهداری و سایر دستگاه‌ها گرفته و پس از آن با نظر ستاد مدیریت بحران و استاندار تصمیم در خصوص روند برگزاری کلاس‌های درس گرفته می‌شود. شاهقلی ادامه داد: از روز گذشته به مدیران و مسئولان مدارس ابلاغ شد که نسبت به آماده‌سازی و روشن‌کردن سیستم‌های گرمایشی اقدام کنند و با بررسی‌هایی که از بیش از ۲ هزار مدرسه استان انجام شد فقط مدارس محدودی بودند که دچار مشکل بودند. وی اظهار داشت: همانطور که برخی از والدین مخالف حضوری بودن مدارس هستند بسیاری نیز تاکید دارند مدارس تعطیل نشوند بسیاری از والدین کارمند هستند، برخی تجهیزات کافی برای ورود به برنامه شاد ندارند و از آموزش در شبکه شاد راضی نیستند چرا که دانش‌آموزان یادگیری موثری ندارند.

عمده گلایه‌ها از سوی خانواده‌هایی بوده که فرزندشان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کند و معتقدند دانش‌آموزان کم سن و سال را باید ویژه دید و نسبت به سلامت آنان حساس‌تر بود. آسیب دیدن دانش‌آموزان از آموزش مجازی، افت سطح علمی آنان و مواردی ازین دست قابل توجه است و باید برای جبران آن برنامه‌ریزی کرد اما حتما لازم است گروه تصمیم‌گیر جوانب دیگر حضور دانش‌آموزان این گروه سنی را در مدرسه آن هم در چنین شرایطی مدنظر قرار دهد. پایان پیام/68035

دیدگاهتان را بنویسید